2015. február 4., szerda

Gluténmentes lenmagos kenyér Schär lisztből TangZhong módra

A TangZhong  egy régi japán módszer, amelynek alkalmazásával a liszt még több folyadékot képes magába szívni, ennek következtében marad napokig friss a vele készült kelt tészta.Az így készült kenyerek nagyon puhák és levegősek lesznek és napokig puhák maradnak.

TangZhong :
100 ml víz
10 g Schär mix B liszt

Egy kis lábasba tettem a lisztet, összekevertem a vízzel, majd lassú tűzön állandóan kevergetve melegíteni kezdtem. Néhány perc alatt megsűrűsödött puding állagúvá.Míg kihűlt, előkészítettem a többi hozzávalót:
250 g Schär mix B liszt
1 kiskanál só
2 evőkanál  lenmag
200 ml langyos víz
benne egy kockacukor és fél tasak instant élesztő feloldva
2 evőkanál olaj

Összekevertem a hozzávalókat, hozzáadtam a TangZhongot és a kézi mixerrel dagasztottam.Olajozott , lisztezett kenyérformába tettem. Egy órát meleg helyen, letakarva pihentettem,180 fokon kb. 40 percig sütöttem. A sütő aljába tettem egy vízzel teli kis lábast, hogy a páratartalom meglegyen. A kisült kenyeret rácson hűtöttem ki.

Eredmény: Fantasztikusan finom, jóízű , pihe-puha kenyér.
Máskor is ezzel a technikával fogom a kenyereket készíteni!


(TangZhong ,vagy water-roux-method )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése